Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΟΥΡΑΓΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΝΤΑΞΕΙ ΑΚΟΜΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΠΑΚΕΤΟ

Ποια έργα είναι υποψήφια για ένταξη στο πακέτο Γιουνκέρ

09.03.2016 09:36

H επέκταση της Αττικής Οδού και του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο, η αναβάθμιση του λιμανιού του Λαυρίου και η αναβάθμιση του λιμανιού της αλεξανδρούπολης περιλαμβάνονται στα έργα που η κυβέρνηση θα συμπεριλάβει μεταξύ άλλων για να διεκδικήσουν χρηματοδότηση από το «πακέτο Γιουνκέρ».

Τα παραπάνω προέκυψαν από δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων χθες στο συνέδριο «Χρηματοδότηση Εργων και Επενδύσεων: Η Επόμενη Ημέρα». 

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Δέδε η αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης περιλαμβάνει και τις οδικές συνδέσεις με την Εγνατία Οδό και τους σιδηροδρομικούς άξονες Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης και Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου.

Σύμφωνα με τον ειδικό γραμματέα ΣΔΙΤ του υπουργείου Οικονομίας, Νίκο Μαντζούφα, οι φορείς θα καταθέσουν τις προτάσεις τους για ένταξη στο «πακέτο Γιούνκερ» μέχρι τις 30 Μαρτίου 2016.

Τα υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών θα δημιουργήσουν στη συνέχεια κατάλογο 25 έργων προτεραιότητας, ο οποίος δεν θα είναι δεσμευτικός αφού οι ιδιώτες επενδυτές μπορούν να προσφύγουν κατευθείαν στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) που προωθεί το «πακέτο Γιούνκερ». Ο συγκεκριμένος κατάλογος θα εξεταστεί περαιτέρω ώστε στη συνέχεια να υποβληθεί στην ΕΤΕπ καθώς η χώρα μας συγκαταλέγεται στους ουραγούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης σε σχέση με την αξιοποίηση του νέου επενδυτικού εργαλείου.

Η Ελλάδα είναι μία από τις ελάχιστες χώρες που δεν έχουν εντάξει έργα στο «πακέτο Γιούνκερ». Μέχρι σήμερα έχουν ενταχθεί, από άλλα κράτη – μέλη, επενδύσεις άνω των 60 δισ. ευρώ σε τομείς που ξεκινούν από την υγεία και φτάνουν μέχρι τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).

Μέσω του «πακέτου Γιούνκερ», ανέφερε ο κ. Μαντζούφας, χρηματοδοτούνται δύο κατηγορίες επενδύσεων: ιδιωτικές ή έργα του δημοσίου που προωθούνται μέσω συμβάσεων παραχώρησης και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Ο ίδιος τόνισε πως, σε συνεργασία με την ΕΤΕπ, αλλά και την EBRD (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης) το υπουργείο Οικονομίας προωθεί σειρά έργων με ΣΔΙΤ μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται επενδύσεις αναβάθμισης των δικτύων οδοφωτισμού των δήμων, κλπ.

Ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γ. Δέδες, ανέφερε πως στο υπουργείο επιμένουν να προωθήσουν ως έργα ΣΔΙΤ ώστε να ενταχθούν στο «πακέτο Γιούνκερ» και τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας (σε σχήμα U) Αλσος Βεϊκου – Ευαγγελισμός – Μαρούσι, καθώς και δύο επεκτάσεις του μετρό της Θεσσαλονίκης (προς Σταυρούπολη και προς Εύοσμο). Προτεραιότητα θα έχει το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας (Αλσος Βεϊκου – Ευαγγελισμός) προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ με τον κ. Δέδε να υποστηρίζει πως στόχος του υπουργείου είναι να προωθηθούν εντός της προγραμματικής περιόδου τόσο το σύνολο της γραμμής 4 (κόστους περί τα 3,3 δισ. ευρώ), όσο και οι δύο επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης.



Ξένα Χρηματιστήρια

Forex

Εμπορεύματα